Connect
To Top

Алекс Кравець: інтерв’ю зі звукорежисером про звук, шоу та досвід роботи на Grammy

Український звукорежисер Олексій Кравець поділився в ексклюзивному інтерв’ю для ZIRKY.com.ua про свій досвід роботи зі зірками та інноваційні технології.

Український звукорежисер Олексій Кравець у ексклюзивному інтерв’ю для ZIRKY.com.ua розповів про тонкощі своїх винаходів та роботу звукорежисера в Україні та США.

Олексію, ви працювали в якості звукорежисера на концертах, де виступали від Шакіри до Монсеррат Кабальє, від Стівена Сігала до Джорджа Майкла. Чим вам став досвід роботи зі світовими зірками?

Завдяки великій кількості подій не лише зі світовими зірками, але й чудовими командами артистів, я отримав можливість вивчити та застосовувати на практиці нові знання та цікаві підходи для вирішення складних технічних завдань у саунддизайні та налаштуванні акустичних систем.

Оскільки кожний з виконавців має свій стиль у музиці та особливі вимоги до реалізації шоу, мені доводилося адаптуватися не лише до різних майданчиків, акустичних середовищ, але й до специфіки створення комфортних умов для виконавця, публіки, щоб максимально передати всю палітру кольорів та енергетику шоу.

Цей досвід в основному ви здобули на території України, коли світові зірки виступали у нашій країні. А який досвід ви здобули за останні три роки, працюючи у США?

Я ще раз переконався, що створення вражень є однією з найбільш універсальних мов, існуючих у світі. Якщо є розуміння того, як потрібно відчувати артисту на сцені, як вразити публіку, то не має значення, в якій країні ти працюєш, тебе “розуміють”.

Назвіть найважливіші події в Америці, на які ви надзвичайно пишаєтеся. Чому?

Мене дуже цікавило працювати над проектами компанії Netflix, особливо запам’яталася мені співпраця з композитором Джеффом Біллом серіалу “Карточний дім” та його струнним оркестром.

Вечірки Grammy кожного разу дивують своєю креативністю й оригінальністю. А співпраця з компанією Disney кожного разу радує не лише цікавими технічними завданнями, але й великолепним контентом, від якого отримую задоволення не лише я, а й наша вся команда.

Якщо йдеться про українських знаменитостей, у вас також є багаторічний досвід роботи на фестивалі “Весело” і у студії “Квартал 95”, до яких безпосередньо був причетний нинішній Президент України Володимир Зеленський. Знайомі ви особисто з гарантом?

Так, звісно. Починаючи з 2006 року я працював системним інженером на всіх турах у підтримку нових шоу студії “Квартал 95”, які проходили як мінімум 2 рази на рік, тому нам часто доводилося спілкуватися під час підготовки і подальшої роботи на турі.

Після стольких років досвіду та роботи на сотнях знакових заходах світового рівня, ви запатентували свої ідеї в галузі розваг. Розкажіть трохи про ці ідеї, в чому вони полягають?

Перше. Я придумав універсальне технічне рішення для позиціонування джерел звуку різних типів у обмеженому просторі, яке дає можливість встановлення і більш гнучкого налаштування, а також може служити елементом декору через незвичайний дизайн.

Мій другий патент пов’язаний з особливим способом проекції на сітку, яка знаходиться між артистом і публікою, що дозволяє створювати шоу, де артист фактично перебуває всередині контенту, для цього ми використовували робот-маніпулятор і спеціальне кріплення, що утримує артиста. Ці технології успішно застосували на шоу “America got talent”, а також для реалізації рекламних кампаній по всьому світу. До розробки контенту і реалізації приймали участь режисер Костянтин Томільченко, компанія Профі і Front Pictures. Я дуже гордий тим, що мені довелося працювати з фанатами своєї справи.

Також ви розробили патент для акустичних систем, хоча це дуже специалізована тема, проте все ж таки, простими словами для читача – в чому суть?

Це кріпильна конструкція для акустичних систем, яка дозволяє встановити акустичну систему вражаючої ваги на обмеженому просторі для установки. Як вже зазначалося раніше, через свою незвичайну форму вона може бути елементом декору. Незважаючи на те, наскільки це просто звучить, вона вирішує актуальні питання продакшену під час проведення розважальних заходів.

Яким він – сучасний звукорежисер? Якою літературою повинен цікавитися, щоб завжди залишатися в тренді?

Бачите, є певний набір теоретичної літератури для даної професії, наприклад:
Sound Reinforcement handbook – Ральф Джонс
Sound Design and Optimization – Боб Маккартні
Master Handbook of Acoustics – Ф. Альтон Еверест, Кен Польман

Але ніщо не замінить практичний досвід і взаємоміняння між людьми. Наша професія є досить творчою, незважаючи на необхідні знання фізики, математики та геометрії. Жодна книга не навчить вас відчувати людей. Цьому можна навчитися лише при взаємодії.

Чим ви займаєтеся у вільний час, окрім роботи. Чи є у вас хобі, пов’язане з музикою?

Я обожнюю проводити час з родиною та друзями, подорожувати і грати в комп’ютерні ігри. Також у мене є страсть до колекціонування рідкісних винилових платівок та навушників.

Інтервʼю