Українські артисти балету подружжя Дмитро і Наталія Поліщук поділились цікавими фактами про гастрольні відрядження.
Сьогодні ми вам розкриємо закулісся балетних гастролей.
“Усякі гастролі починаються вже вдома. У нашій практиці траплялися виїзди за кордон не з колективом театру, де працювали, а по контракту, – так звана сезонна співпраця. Все починається з вибору тимчасової трупи, локації, обговорення розкладу вистав, способу транспортування, а також обговорення гонорарів”, – ділиться пара.
Співзакохані визнають, що світ балету дуже тісний. Щодо надійності трупи та її керівництва можна дізнатися від колег, якщо колектив, наприклад, не новий. Адже, як правило, ці трупи-колективи працюють сезонно і приймають туди дуже різнобарвних артистів. Дмитро і Наталія встигли поробити не лише з українцями, але й з танцорами з Росії, Білорусі, Японії, Китаю, Італії та багатьох інших країн.
“Від місця виступів залежить тривалість переїздів з міста в місто. Не завжди добре жити в одному й тому ж місці. Ми гастролювали по Нідерландах (декілька вистав було в Бельгії і одна в Люксембурзі), але жили в невеликому поселенні під Роттердамом. 60 вистав, кожна з яких у різних містах! Від Роттердама до Люксембурга 350 км, – на круїзному автобусі дорога займає 5 годин. Вистава о 19:00, але прибути необхідно мінімум за 3 години до початку, щоб розігрітися, порепетувати і порівнятися з оркестром. «Лебедине озеро» триває 2,5 години з антрактом. Усього: о 11:00 виїзд, потім 5 годин в автобусі (спина колесом); закінчення вистави приблизно о 21:30, потім збори і о 22:00 знову виїзд. К 03:00 ти потрапляєш в готель, а вранці все знову…” , – скаржаться артисти.
Дмитро і Наталія визнають, що жити на одному місці в умовах гастролей добре лише у тому випадку, коли вистави через день чи вони проходять в одному театрі або, як мінімум, в одному місті.
“Умови перевезення артистів на майданчики також дуже важливі. Середня трупа складається з 35-45 осіб. У стандартний круїзний автобус, звичайно, всі вміщуються. Проте не слід забувати, що після прибуття до театру артист повинен танцювати. Хороші імпресаріо дбають про артистів і беруть два, а іноді і три автобуса, щоб кожному танцюристу дійшлося 2 сидячих місця, а лідерам 4 поряд. Хоча це може здатися дивним, але ці умови в значній мірі впливають на самопочуття артистів, а в подальшому і на виконання”,- розповідають Дмитро і Наталія.
Як ми бачимо, у будь-яких гастролях найголовніше – це гарна організація логістики. Артистам потрібна турбота, а глядачам якісне шоу! До речі, у нашому розділі Афіша ви можете знайти інформацію і відвідати кращі заходи Києва.